Varför är jag inte i London?



Jag fick en fråga varför jag lämnade London och det tänker jag berätta nu. 

Jag och en kompis åkte till London för att jobba och söka bostad, vi hade tänkt att stanna i 6 månader upp till ett år. Vi började med att bo på svenskakyrkan, där var vi i 5 dagar och sedan var vi tvugna att byta vandrarhem och då bodde vi i Kings Cross i zon 1.
Under tiden vi bodde på svenskakyrkan gick jag ut och sökte massor med jobb, men bara på lite finare butiker. Eftersom jag har så pass mycket erfarenhet med jobb så vill jag inte ta vad som helst. Jag vill ta ett jobb som jag är stolt över att sätta på mitt CV. Jag sökte bl.a. hos Furla, Michael Kors och Karen Millen. Det kändes väldigt lovande på flera av ställena jag gick till, de var otroligt positiva och jag kände att jag fick kontakt med butikscheferna. Jag skaffade ett engelskt nummer som jag sedan skrev dit på alla CV. Men ingen hörde av sig tråkigt nog. 
När vi sedan flyttade till Kings Cross fick vi problem med rummet, som jag helst inte vill skriva ut i bloggen. Så vi tog alla våra saker och flyttade omedelbart (mitt i natten). Vi tog en taxi och sov på flygplatsen, sedan tog vi ett flyg när klockan var ca. 8 i London. 

När jag sedan kom hem till Sverige kände jag att jag behövde tänka, jag blev sjuk och fick feber, därför åkte jag inte tillbaka direkt igen. Jag tänkte att något av företagen kanske ringer och vill ha mej på intervju och att jag kan åka tillbaka först när någon ringer. Men det har inte hänt så jag bestämde mej för att inte göra det, jag har det så mycket bättre här hemma. Alla mina sparpengar kommer gå som smör i solsken på boende (innan jag fått lägenhet) och sedan kommer boendet att kosta 5 000 kr i månaden, lönen kommer att ligga på 10 000 kr i månaden och jag anser att det kommer bli jobbigt att leva så, på minimum. 
Då vill jag hellre, som mitt största mål, bli flygvärdinna. Jag åker till olika platser över hela världen och jobbar med min stora passion, service och samtidigt bo i Sverige med min pojkvän och ha en trygg hemplats att komma hem till.


Här kommer lite bilder på den sista dagen (som vi inte alls visste var den sista). Bilderna är från Piccadilly Circus.








Bilder på M&M's <3




Kommentera

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Tack för att du kommenterar
Kommentera precis vad du känner för.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0