Nyårsmiddag i Paris



Dag 2, nyårsafton. 
Hela dagen sprang vi och shoppade i Paris, jag beräknade att det skulle ta en timme att gå hem, så vi gick kl 4 och skulle vara hemma kl 5, taxin skulle komma kl 6. Bara det att när vi kom hem så trodde jag kl var 4, så vi la oss i sängen och tog det lugnt (jag la in bilder på datorn från minneskortet). När jag sedan såg tiden på datorn, var klockan 17.50...Då hade vi alltså 10 min på oss att fixa i ordning oss..KAOS! För mej var det ganska lugnt, jag hann precis, på med kläderna, skorna, lite smink och läppstiftet i taxin. Men jag fick som alltid vänta på Kevin..haha.

Vi kom till restaurangen och när jag öppnar kameran för att Kevin ska ta "dagens outfit" märker jag att minneskortet är borta..det låg kvar i datorn...ÅÅÅH! Jag blev galen! Så efter den jättemysiga middagen fick vi åka tillbaka med taxi och hämta minneskortet. Vi hade Kevins minneskort på 2 GB och det gav min kamera 43 bilder och jag sa att jag kan inte ha bara 43 bilder på hela nyår! Så vi hämtade mitt 16 GB kort och gick sedan in mot Eiffeltornet, där vi tog bilder och drack äkta fransk Champagne till tolvslaget! 


Välkomstdrink och en aptitretare, välkomstdrinken var champagne med persikapuré tror jag det var. Sedan var det en lökpaj som aptitretare. 


Restaurangen innan folk hann komma. Det var även ett bank som spelade där, riktigt duktiga, lite högt ibland, men annars jättebra!




Förrätten! Mums!


Min varmrätten, mums!


Kevins varmrätt, hehe en hel fisk..en piraya med tänker. Hehe


Efterrätten som jag inte riktigt orkade, men supergod! 





Kommentera

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

Tack för att du kommenterar
Kommentera precis vad du känner för.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0